«

»

Antrenamente de iarna cu Alien Cycling

Pedalatul „indoor”, pe roler sau home trainer, desi poate cea mai monotona si aproape cea mai plictisitoare activitate pentru un ciclist de sosea sau pentru un mountain biker care iubeste noroiul, are avantaje care ne fac sa il alegem ca si optiune atunci cand ne uitam pe geam afara si vedem ca ninge si drumul este inghetat.

Abordat corect, pedalatul „indoor” poate fi o componenta de baza a antrenamentului unui ciclist in lunile de iarna.Este o metoda perfecta pentru a mentine forma fizica dar si pentru a creste forta si masa musculara in extra sezon.

Multi ciclisti au remarcat ca atunci cand utilizeaza un roller sau un trainer efortul depus pare mai mare, la acelasi ritm cardiac, decat la o tura pe sosea.Exista o vorba care spune ca o ora pe trainer este egala cu doua pe sosea. De ce oare? O posibilitate ar fi ca atunci cand esti pe sosea te poti odihni atunci cand cobori o panta sau la trena unui coleg cu care iesi la pedalat.Pe trainer ai o frecventa relativ constanta, lucru cu care nu esti obisnuit pe sosea.O alta explicatie ar fi absenta traficului, care te face atent si a peisajului care iti fura cateodata privirea.Pe trainer esti concentrat asupra activitatii pe care o faci , la efortul pe care il depui si durerea musculara doare mai tare parca atunci cand ai timp sa te gandesti la ea.

Trainerul iti permite sa pedalezi fara a-ti concentra atentia asupra echilibrului(in tip ce te antrenezi poti citii dintr-o revista sau te poti uita la un film).Daca iti permiti cumpara un trainer cu fluid(nu magnetic)Exista mai multe tipuri de trainere si cel pe care il recomand eu fixeaza roata din spate si lasa libera pe cea din fata.Nu recomand modelele care fixeaza roata din fata de furca pentru ca acestea tensioneaza inutil cadrul.
Un mare avantaj al trainerului este dat de faptul ca puteti modifica rezistenta pe care o opune aparatul rotii din spate.Pe cele mai performante puteti sa le reglati la o rezistenta care va impune o forta de 700 de Watts.

Avantajele antrenamentelor pe trainer si roller:

Intensitate mare a antrenamentului: – Nu mai exista factorii externi care sa te incetineasca(masini, drum deteriorat) si acest lucru iti permite sa fi foarte concentrat si sa iti menti frecventa cardiaca.De fapt asa iti poti si determina frecventa cardiaca maxima. Dupa incalzire incepe sa maresti frecventa pedalarii, treci la alt nivel din 5 in 5 minute.Cand simti ca nu mai poti…sprinteaza. Atunci o sa obti frecventa cardiaca maxima.
Pedalare corecta: – Pedaland cu un singur picior o sa corectati mult mai usor modul in care pedalati.Asa o sa faceti obligatoriu un ciclu complet deoarece celalalt picior va ajuta.
Ajuta la recuperare:– La sfarsitul unei zile grele pe sosea incercati sa pedalati pe trainer 20 de minute la 55% din frecventa cardiaca maxima.Expertii spun ca face mai bine decat un masaj ajutand acidul lactic din muschi sa se disperseze..

Cele mai mari inconveniente al acestui tip de antrenament sunt monotonia, plictiseala si faptul ca transpiri in casa .

Exista insa si cateva optiuni care pot face ca pedalatul pe trainer sau pe roller sa fie mai placut:

Pedalati in grup:– va puteti aduna doi sau mai multi prieteni fiecare cu trainerul lui si va puteti antrena in locatii diferite.
Antrenamente pregatite temeinic:– Pregatiti un program pe mai multe saptamani si respectati ce va propuneti.Un heart monitor este indispensabil.

sursa: ciclism.ro

 

Clubul Alien Cycling organizeaza antrenamente pe hometrainer in sala, cei interesati sa participe alaturi de noi sunt rugati sa ne contacteze la email aliencycling@gmail.com sau telefonic la 0748-146511 – antrenamentele se organizeaza in Zalau.

winter training

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Puteti folosi aceste HTML etichete şi atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *