Cupa Marghita – et.3

Duminica 20 Octombrie a avut loc a 3-a etapa a Cupei Margita, organizata de Bellotto.ro si Club Sportiv Ciclism Marghita. A fost vorba de o competitie de sosea, pe un crcuit de aproximativ 4km, care a fost parcurs de 10 ori, insumand un numar de 40km. La start s-au atat sportivi locali, cat si cativa din Ungaria, care de altfel ne-au si dat o lectie. S-au organizat atat categorii de varsta pentru concurentii cu biciclete de curse, cat si o categorie de MTB.

Rezultate:

Barbinta Dan – loc 2 19-29 ani

Tirle Marius – loc 2 MTB open

Marian Bogdan – loc 3 MTB open

1396021_619297061446050_1820382823_nDuminica am plecat spre Marghita la o ora mai rezonabila, avand in vedere ca localitatea Marghita este destul de aproape. La plecare temperatura de afara nu depasea 7 gr.C, fapt ce nu ne dadea prea multe emotii, avand in vedere prognoza meteo, urma sa fie o zi frumoasa de toamna. Ajunsi la fata locului, ne pregatim de cursa(inscrieri, montarea numerelor de concurs, recunoasterea traseului, incalzire…)

Cursa avea sa inceapa la ora 12:00, dar din cauza unor probleme cu traficul in cateva intersectii, startul a fost amanat cu 30 minute, in aceasta situatie incalzirea nu prea a mai avut efect, asteptand la start din moment in moment sa plecam. La 12:30 s-a dat startul, toata lumea sprintand in a prinde un loc cat mai in fata plutonului. Desigur nu au trecut 2km din cursa si deja eram fragmentati in grupuri mici de cate 4-5 concurenti. Am reusit impreuna cu Marian sa tinem un ritm bun, pe primele 3 tururi, dar de prin turul 4 a inceput sa resimta o durere la picior, asa ca am hotarat sa stau sa il ajut, sa nu piarda prea mult timp fata de urmaritori, avand in vedere ca eram primii la categoria MTB. Dupa inca un tur am fost ajunsi din urma de un grup de 6 cursieristi, alaturi de care am stat pana la finalul cursei. Am planificat un atac in ultimul tur, pe primele curbe, o zona cu asfaltul mai deteriorat, unde sa pun o diferenta fata de cei din grupul in care eram. Atacul a fost dus la indeplinire si am scapat de grupul cursieristilor, ramanand in fata doar cu unul din ei care a reusit sa termine cursa in fata mea la o lungime de bicicleta. La final am aflat ca de fapt mai era cineva cu MTB-ul in fata noastra ,asa ca am terminat pe locul 2 iar Bogdan pe locul 3.

Spre deosebire de cursele XC, aici la sosea este foarte importanta tactica, si colaborarea cu cei din pluton. Toata stima pentru acei rutieri care duc atacuri de zeci de km inainte de finishul cursei, cu siguranta efortul lor este cu 20-30% mai mare decat in pluton.

1375265_619673171408439_931203276_n

Barbinta Dan:

Etapa 3 – Cupa Marghita a fost o surpriza de cand am vazut afisul cu concursul, dar am fost dezamagit cand mi-am dat seama ca se va desfasura in aceeasi zi cu etapa 4 de la Clujul Pedaleaza, unde dupa 3 etape sunt in fruntea clasamentuli general. Intre timp, dupa aproximativ o saptamana s-a anuntat amanarea etapei de la Cluj, si automat am trecut pe cursiera la antrenamente pentru ce insemna Marghita.

In dimineata cursei, am reusit sa trezesc eu alarma de la telefon deoarece nu mai aveam rabdare sa astept, voiam sa ajung sa ma bucur de cursa. Bagajul era pregatit, ne-am intalnit cu baietii, ne-am imbarcat si directia Marghita. Drumul a fost destul de scurt ca imi aduceam aminte scene din cele 2 etape consummate, si ma pregateam sufleteste de a 3-a.

Cum am ajuns, baietii au montat cortul iar eu am facut o recunoastere a traseului si dupa un tur ma gandeam la mtb-ul meu de acasa…. din cauza unor portiuni cu asfalt spart si deteriorat,si multe pierticele care puteau pune in situatie aiurea cursiera . Dealtfel traseul se arata a fi tehnic avand multe viraje stranse, iar spre sfarsitul circuitului o mica urcare cu sucesiune de curbe in acelasi timp. Concursul a fost sub forma: 10 tururi a cate 4 kilometri cu un sprint intermediar la sfarsitul turului 5, iar diferenta de nivel de 19 metri.

Ne-am inscris la fata locului, ni s-au dat numerele de concurs si chipurile. Am inceput echiparea si incalzirea in jur de ora 11, stiind ca startul v-a fi la ora 12. Eu am ramas pe rulou in timp ce colegii au facut recunoastere iar la 12 fara 10 minute s-a anuntat alinierea la start. Am prins un loc undeva in randul 2, si am inceput sa ma uit in stanga, dreapta sa urmaresc adversarii. M-am mutat de pe un picior pe altul ca imi pierdeam rabdarea uitandu-ma la ceas care aratau peste 25 minute de intarziere si inca se intarzia. A durat asa mult pentru ca la noi e mai greu cu blocarea traficului cand e vorba de asa ceva.

Din senin se aude 3, 2, 1, Start!!! Cu greu mi-am blocat piciorul pe pedala, startul a fost in forta, si deja un lung sir Indian s-a intins pe prima linie de traseu mai lunga. Dupa cateva viraje au reusit sa evadeze 3 baieti, si nu am avut o pozitie buna sa pot sa ma agat si eu de ei, totusi am incercat sa ajung langa ei, dar nu am facut decat sa trag un pluton intreg dupa mine, ca nici unul nu a vrut sa colaboreze pentru a ii ajunge pe evadati, asa ca am renuntat ca doar mai aveam 9 tururi. Am ramas tot timpul in plutonul 2, mai schimbnd din cand in cand trena cu 2 baieti dar in mare parte eram eu cel care ducea plutonul. Treceam cu mare groaza pe portiunile mai rele de traseu si ma rugam la fiecare tura sa nu fac pana. In turul 8 lucrurile s-au mai inmuiat, eu pastrandu-ma pentru final iar ceilalti la fel, am trecut pe sub poarta si am auzit clopotelul de ultimul tur, si m-am pregatit  sa pot raspunde atacurilor, care au fost rand pe rand , dar cel mai intens a fost pe ultimii 800 metri in care a atacat Catalin Alexandru pe plat de care nu am reusit sa ma apropiu mai mult de un metru  jumate, iar inainte de poarta de Finish, a venit din spate un baiat care a iesit in fata mea cu o lungime de bicicleta. Ne-am felicitat am mai dat doua pedale de revenire si am asteptat premierea.

Pe podium au urcat Marian Bogdan cu locul 3 si Tirle Marius cu locul 2  la categoria  MTB,  iar eu pe locul 2 la categoria de varsta 20-29 ani, si 6 la general pe cursiera.
Timpul  a fost frumos, temperatura de tricou cu maneca scurta, atmosfera placuta, antrenament bun, si invataturi noi. Multumiri cu plecaciuni celor care m-au sustinut si ajutat pentru aceasta competitie, si nu numai.
1384046_619673818075041_421953970_n
Motto:  “Mintea pedaleaza in timp ce picioarele viseaza”